wolna strefa - serwis tańca [strona główna]free zone - dance service [home page]


© serwis tańca

działy serwisu tańca:

najnowsze wiadomości w serwisie

recenzje serwisu tańca

wywiady serwisu tańca

teksty serwisu tańca

galeria fotografii tanecznej

forum dyskusyjne

promocja tańca współczesnego:

katalog tańca - katalog polskich teatrów tańca współczesnego

międzynarodowy dzień tańca - serwis informacyjny

impresariat tańca - organizacja spektakli tańca współczesnego

działalność wolnej strefy:

fabryka tańca - program patronatów prasowych i tanecznych produkcji teatralnych wolnej strefy

republika tańca - projekt prezentacyjny wolnej strefy

anex solo festival - festiwal solistów tańca współczesnego

strefa tańca - miesięcznik o tańcu współczesnym

dodatkowe informacje:

wolna strefa - podstawowe informacje o stowarzyszeniu i jego działalności

serwis tańca - wyniki oglądalności, możliwości promocyjne, reklama, historia, współpracownicy

kontakt z wolną strefą
kontakt z serwisem tańca

wolna strefa - serwis tańca: Witamy w pierwszym w Polsce serwisie tańca i centrum informacji o tańcu współczesnym. Nasza strona działa od 2000 roku i jest największym internetowym kompendium wiedzy o polskich teatrach tańca.

Szukamy współpracowników, recenzentów, dziennikarzy zajmujących się tańcem współczesnym. Recenzje, zapowiedzi, informacje prosimy przysyłać na adres: serwistanca@poczta.onet.pl

Obejmujemy ciekawe imprezy teatralne i związane z tańcem współczesnym patronatem prasowym, oferujemy reklamy w serwisie tańca, organizujemy spektakle teatrów tańca - zainteresowanych prosimy o kontakt pod adresem: wolnastrefa@poczta.onet.pl



wolna strefa - serwis tańca
archiwum wiadomości
czerwiec 2005 (4)


Korporacja Tańca

[30.06.2005] 6. edycja Korporacji Tańca odbędzie się w dniach 24-28 sierpnia w Klubie Żak w Gdańsku. Na scenie teatralnej Klubu Żak wystąpią: Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Patrz Mi Na Usta, Teatregroup Trava (Niemcy), Teatr Okazjonalny, Good Girl Killer, PLASTIYQUE dod, Kino Variatino, Teatr Amareya, Teatr Cynada oraz Chiharu Mamiya, Magdalena Reiter, Farro, Krysiak, Mooney, Wojciech Mochniej, Filip Szatarski, Jędrzejewski, Radek Hewelt, Rafał Dziemidok, Andrzej Morawiec. Dzięki przychylności dyrekcji Państwowej Szkoły Baletowej w Gdańsku Korporacja może zrealizować warsztaty o jakich jej twórcy marzyli od dawna: - mają do dyspozycji komfortowe studia, grupy ograniczone do 20 osób i cztery lekcje dziennie. Koszt warsztatu: całość: 300 zł, 3 lekcje: 250 zł, 2 lekcje: 180 zł, 1 lekcja: 150 zł. Inne koszty: karnet na spektakle Korporacji: 50 zł, możliwość rezerwacji noclegów 25 zł za noc. Zgłoszenia przyjmuje Anna Włodarska, tel: (0-58) 341 93 98.

Grafik warsztatów:

Gr. I (zaawansowani)
10.00 - 11.30 - Magdalena Reiter (taniec współczesny)
11.45 - 13.15 - Chiharu Mamiya (improwizacja)
13.45 - 15.15 - Martin Kilvady (taniec współczesny)
15.30 - 17.00 - Arie Bursztyn (contact improvisation - improwizacja)

Gr. II (średniozaawansowani)
10.00 - 11.30 - Chiharu Mamiya (improwizacja)
11.45 - 13.15 - Magdalena Reiter (taniec współczesny)
13.45 - 15.15 - Arie Bursztyn (contact improvisation - improwizacja)
15.30 - 17.00 - Martin Kilvady (taniec współczesny)

Sylwetki nauczycieli

Martin Kilvady (ur. 1974) - (Słowacja, obecnie pracuje w Belgi). Ukończył Comenius Uniwersytet w Bratysławie (Departament Muzyki i Teatru). W latach 1992-1996 tańczył w Torzo Balet w Bratysławie. W latach 1995-96, jako free lancer, uczestniczy w produkcjach Słowackiego Teatru Narodowego. Sezon 1997 spędził w Magyar Fesztival Balet w Budapeszcie. Od 1997 r. Martin Kilvady uczestniczył w w ROSAS (Anna Teresa de Keersmaeker) w Brukseli. Wystąpił w "Would", "Mikrocosmos", "Achterland", "Just before", "Drumming", "I said" oraz w "In real time". W latach 2001- 2004 współpracuje z choreografem Roberto Olivanem i współtworzy "Natural Strange Days" i "De Farra". W latach 2002-2003 pracował z Cyrkiem Rital Brocante. Od 2003 związany z zespołem ZOO Thomasa Hauerta. Występuje w spektaklach "Five" i "Modify". Jako nauczyciel tańca od 2001 r. realizuje warsztaty i programy szkoleniowe dla zespołów ROSAS, Ultima Vez i Charleroi Danse, prowadzi staże w szkołach P.A.R.T.S oraz CDC Toulouse. Prowadzi lekcje tańca w ramach Impulstanz Festival w Wiedniu.

Arie Bursztyn (Izrael) - Izraelski tancerz, choreograf i nauczyciel. Występował od 1978 w Izraelu, Europie, USA i Japonii przy Batsheva, Kol-Demama i Karmon Dance Companies i w produkcjach Ushio Amagatsu z Sankai Juku Company. Poszukiwał inspiracji dalekowschodnich w ruchu i tańcu, skupiając się w ostatnich latach na przedstawieniu improwizowanym oraz na rozwijaniu techniki contact improvisation. Stworzył ponad 60 choreografii i przygotował ogromną liczbę improwizowanych spektakli. Uczy tańca od niemal 30 lat, a od 15 lat specjalizuje się w contact improvisation i improwizacji w tańcu. Obecnie prowadzi warsztaty przy Seminar HaKibbutzim College w Tel-Avivie pod nazwą "personal/professional" dla tancerzy i aktorów. Uczy w Izraelu i na Europejskich Konferencjach Contact Improvisation, jak również na wielu międzynarodowych festiwalach. W 1978 studiował socjologię, antropologię i psychologię na Uniweystecie w Tel-Avivie, w 1989 otrzymał Master of Art w tańcu na Smith College, Northampton, Massachusetts. Kontynuował podyplomowe studia w secjalizacji Working With Physical Process w Gestalt Institute of Cleveland, Ohio.

Chiharu Mamiya (ur. 1977) - (Japonia, tańczy we Francji). Zawodowe doświadczenia: W latach 1999-2005 współtworzy przedstawienia Kubilai Khan Investigations Company. Występuje i daje warsztaty w Europie, Afryce, Australii. Występuje w przedstawieniach: "S.O.Y." (1999), "Le Manioc de Dambotoka n’est pas fait pour les gens édentés" (2000), "Tanin no kao" (2001), Mecanica Popular (2002), "Sorrow Love Song" (2003). Wcześniej w 1998 r. wystepowała w Tanz Theater w Wiedniu oraz pracowała przy projektach Nicole Caccivio w Berlinie. Edukacja: 1982-1995 - taniec klasyczny w Sachiko Nishizuka Ballet Studio (Japonia), 1996 - taniec klasyczny w Chie Tomioka International Ballet w Tokio, 1996-1997: taniec współczesny i teatr dramatyczny w Cetre de Dance Internationale Rosella Hightower w Cannes.

Magdalena Reiter (1977) - (Polska, obecnie pracuje w Słowenii) - ukończyła Państwową Szkołę Baletową w Gdańsku (1987-96) oraz PARTS (Performing Arts Research and Training Studios) w Brukseli (1996-99). Własne choreografie: "Wszystkie apropos" - w ramach X-group (projekt dla młodych tancerzy i choreografów, inicjatywa PARTS i Brukseli 2000), premiera 2000; "W błogosławionym nawiasie" - z Teatrem Dada von Bzdülöw , premiera 2001; "Uwaga" - produkcja WERKHUIS/producties (ROSAS vzw), premiera 2002; "Forma interrogativa" - produkcja MASKA, premiera 2003; "Moment - the study of suspeneded time" - produkcja Exodos i Stara Gara, koprodukcja Biennale de Danse de Lyon, Trans Danse, premiera 2004.
Nagrody: Na 2. Festiwalu Słoweńskiego Tańca "Moving Cake 2005" Magdalena Reiter otrzymała nagrodę międzynarodowego jury za spektakl "Forma interrogativa". Nominowana do nagrody Povodni moz za najlepszy spektakl tańca współczesnego roku 2003 w Słowenii za spektakl "Forma interrogativa" i roku 2004 za spektakl "Moment".
Wcześniejsze prace: Od 1999-2003 związana z teatrem Dada von Bzdülöw z Gdańska ("Apartament nr 7", "Dialogus in conventione"). Pracowała z Avi Kaiserem ("Wewnątrz ciała"), Johanne Saunier ("Final Scene", "Landsape with 4 figures"), Matejem Kejzarem ("To ni to"), Mateją Bučar ("Koncept koncepta"). Prowadzi regularne lekcje dla tancerzy w Lublanie. Uczyła m.in. w Gandawa i w Avignion.

Pokaz pracy w stylu brytyjskim

[29.06.2005] British Council, Dom Wojska Polskiego i Fundacja Rozwoju Tańca zapraszają na: Pokaz prac warsztatowych pod kierunkiem Tamary Mc Lorg (Middlesex University), który odbędzie się 2 lipca o godz. 19.00 w Warszawie (Dom Wojska Polskiego, Al. Niepodległości 141, sala 611, VI. p.). Mecenat: Miasto Stołeczne Warszawa. Patroni medialni: wolna strefa, independent.pl, what's up in Warsaw, Hotmagazine, Radio Aktywne.

Pokazy Ardente Sole

[26.06.2005] Dzięki rozpoczętej współpracy z Muzeum Historycznym Krakowa, spektakle Ardente Sole zagoszczą na scenie Barbakanu w czasie sezonu letniego. W malowniczej scenerii tego niezwykłego krakowskiego zabytku, Balet Dworski Ardente Sole zaprezentuje dwa spektakle związane z historią dworu polskiego w XV i XVI wieku. Pierwszym wystawionym spektaklem (14 lipca o godz. 17.00, Barbakan, Kraków) będzie "Legenda o Królowej Jadwidze" prezentowana w ramach wystawy Muzeum Historycznego Krakowa "Legendy i Tajemnice Krakowa". Drugim spektaklem, który będzie miała okazje obejrzeć publiczność Barbakanu, to "Maskarada Królowej Bony" (12, 13, 18 lipca o godz. 17.00, Barbakan, Kraków).

"Legenda o Królowej Jadwidze"
Balet Dworski Ardente Sole
spektakl taneczno-pantomimiczny wg tekstu Lucjana Rydla
Oparty na barwnym tekście Lucjana Rydla spektakl ilustruje kilka scen z życia Jadwigi Andegaweńskiej. Opowiada o jej koronacji na Wawelu, zaślubinach z Władysławem Jagiełłą oraz akcie odnowienia krakowskiej Alma Mater. Widowisko tworzy wizerunek królowej Jadwigi jako kobiety silnej, odważnej, świadomej swoich powinności wobec państwa oraz poddanych, a jednocześnie nie pozbawionej młodzieńczych uczuć i emocji. Posługując się uniwersalnym językiem tańca i pantomimy przedstawienie przybliża widzom obyczaje i ceremoniał dworski średniowiecznej Polski, w której już wtedy przenikały się kulturowe wpływy wschodniej i zachodniej Europy. Choreografia zaprezentowanych tańców została opracowana na podstawie traktatów mistrzów tańca z XIV i XV w., a muzyka oparta na tradycyjnych utworach polskich i zagranicznych z tego okresu, jak również na utworach stylizowanych, skomponowanych specjalnie na potrzeby spektaklu. Kostiumy są kopią autentycznych wzorów zaczerpniętych ze średniowiecznych miniatur.

"Maskarada Królowej Bony"
Balet Dworski Ardente Sole
spektakl baletowo-pantomimiczny z muzyką renesansu polskiego, włoskiego i francuskiego
Spektakl inspirowany jest zapisami polskich obyczajów dworskich za panowania ostatnich Jagiellonów. To żywa ilustracja ówczesnych dworskich choreografii, przedstawienie najbardziej typowych form tańca jak: gajarda, pawana, wolta, gawot czy kurant. Treścią widowiska są historie, które mogły zdarzyć się na balu królowej Bony. Tancerze w bogatych renesansowych strojach i stylizowanych maskach przenoszą nas w świat renesansowego karnawału, fantazji, miłości i dworskich intryg.

"Przestrzeń - Czas" w Żaku

[26.06.2005] Klub Żak z Gdańska (ul. Grunwaldzka 195/197) zaprasza na Warsztaty teatralne "Przestrzeń - Czas", które odbędą się w dniach 11 - 18 lipca. Prowadzące: Barbara Prądzyńska, Aurora Lubos, Magdalena Gulda. Warsztaty mają być zalążkiem projektu kończącego się przedstawieniem w marcu 2006 roku. Lato to doskonały czas na rozpoczęcie pracy. W naszym letnim projekcie warsztatowym wezmą udział trzy niezależne kobiety, które będą pracowały przez tydzień wokół tematu "Przestrzeń i Czas".
Anna Włodarska, koordynator projektu: "Mam niezachwianą pewność, że każda z tych trzech kobiet odnajdzie indywidualną ścieżkę odpowiedzi na pytania: Czy Ja kształtuję przestrzeń, czy to ona warunkuje mnie? Jak Czas wpływa na mnie i na przestrzeń? Czy jestem w stanie kształtować przestrzeń (głosem, ciałem)"? Lipiec będzie pierwszym etapem pracy nad stworzeniem wspólnego przedstawienia. Pracę nad tym przedsięwzięciem poprowadzą Barbara Prądzyńska i Anna Włodarska. Dalej projekt będzie przebiegać w rytmie comiesięcznych warsztatów z Barbarą Prądzyńską. Pomiędzy zajęciami projektowymi, dla ich uczestników organizowane będą dodatkowe zajęcia warsztatowe, aby udoskonalać posiadane już umiejętności oraz nabywać nowego spojrzenia na temat warsztatów. Podczas pierwszego etapu pracy nad projektem odbędą się również zajęcia prowadzone przez Magdalenę Guldę i Aurorę Lubos, których podejście do tematu "Przestrzeń i Czas", będzie właśnie propozycją nowego spojrzenia - otwarciem nowych drzwi.
Karnety: 100 złotych - jedna grupa warsztatowa, 140 złotych - dwie grupy warsztatowe, 160 złotych - trzy grupy warsztatowe. Kontakt: tel. (0-58) 345 15 90.

Sylwetki prowadzących:

Barbara Prądzyńska - Od lat związana z teatrem alternatywnym i poszukującym. Współpracowała z Teatrem Biuro Podróży. Uczestniczyła w projektach i spektaklach międzynarodowej Szkoły na kółkach rosyjskiego teatru Derevo i odbyła roczny staż w Derevo Laboratorium w Dreźnie. Brała udział w filmie Antona Adasinskiego "Sudgrenze". Tworzyła i grała w spektaklu "Ilusion Strasse" we współpracy z grupą SCO. Współpracowała z międzynarodowymi grupami teatralnymi: Tutti, SCO, Grotest Maru, Barrevoet. Współtworzyła autorskie spektakle we Włoszech, Niemczech i Holandii. Prowadziła warsztaty teatralne w Polsce, Niemczech, Meksyku. Ostatni rok spędziła w Meksyku, gdzie tworzyła i grała pod nazwą grupa Canoa spektakle inspirowane rzeczywistością oraz kulturą meksykańską i indiańską.

Aurora Lubos - Debiutowała w 1997 roku choreografią "Bez tytułu" na festiwalu Dance EXplosions w Gdańsku, w tym samym roku rozpoczęła współpracę z Wojciechem Mochniejem i Melissą Monteros w Gdańskim Teatrze Tańca, w którym pracuje do dziś. Wygrała obydwie audycje Bałtyckiego Uniwersytetu Tańca - w 1999 roku została zaproszona do realizacji spektaklu "Wewnątrz ciała" izraelskiego choreografa Avi Kaisera, w roku 2000 tańczyła w choreografii Tatiany Baganowej z rosyjskiego teatru tańca Provincjalnyje Tancy w spektaklu "Papugaj". Współpracowała z Maikki Hauru przy spektaklu "Jo olen joutunu johonkin" w Finlandii oraz z Brytyjką Charlott Vincent, Jackiem Ostaszewskim i Piotrem Kruszczyńskim nad swoim solowym spektaklem "Niedokończone".

Magdalena Gulda - Prowadziła w Klubie Żak warsztaty dla kobiet "Wykrzyczeć siebie". O sobie mówi: "Moje życie to nieustająca "work in progress" (praca w toku). Od dziecka byłam szkolona w klasie fortepianu. Ukończone studia filozoficzne na Uniwersytecie Warszawskim, posiadam Dyplom Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach i Instruktora Rekreacji Ruchu w Krakowie. Jestem praktykiem NLP. Obecnie studiuję w Instytucie Psychologii Stosowanej w Warszawie. Od 4 lat prowadzę warsztaty głosowe na terenie całego kraju. Głos "wydobywali ze mnie" m.in. Olga Szwajgier (Laboratorium Głosu), Mariana Sadowska (APT"Gardzienice"), Jewhen Jefremow ("Drewo"), Robaud Maud (haitańskie pieśni wibracyjne), Monika Mamińska (Fundacja "Kresy"), Lea Kjeldsen (Cracov Gospel Choir)".

Festiwal Zawirowania

[26.06.2005] W Warszawie w dniach 1-3 lipca w Starej Prochoffni (ul. Boleść 2) odbędzie się Festiwal Teatrów Tańca Europy Środkowej - Zawirowania. Festiwal Zawirowania ma być manifestacją radości ruchu oraz początkiem spotkań teatrów tańca Europy Środkowej. Język tej młodej gałęzi sztuki nie potrzebuje tłumaczeń. Wyraża emocje ciałem, nie za pomocą słów. Jest połączeniem tradycji i nowoczesności, czystej formy i narracji klasycznej, metafizyki i fizyczności. To właśnie te elementy tworzą kulturę. Organizatorzy mają nadzieję, że rozpoczęta festiwalem wymiana przedstawień, zajęć warsztatowych i doświadczeń organizacyjnych zaowocuje wspólnymi projektami, które dadzą świadectwo pozytywnych zawirowań politycznych, społecznych i duchowych w naszym regionie. W materiałach promocyjnych festiwalu czytamy: "Cieszymy się, że Zawirowania mogą odbywać się w Warszawie. Chcielibyśmy, żeby stała się ona przyjaznym miejscem dla artystów z Czech, Słowacji i Węgier. Im więcej takich spotkań, tym bardziej kultura Europy ma szansę stać się dynamiczna, tolerancyjna i czerpiąca z lokalnych tradycji. Możemy się od siebie wiele nauczyć. A o to nam wszystkim chodzi".

Program:

EPIZOD 1 - lipiec 2005 r.

1 lipca, godz. 18.00
"Dialogues and Dances", Two in One z Budapesztu
choreografia: Vicky Shick, JoAnna Mendl Shaw, Alan Goud, Michaela Pein, Ákos Hargitay
Czteroczęściowe przedstawienie o różnicach w percepcji czasu i przestrzeni. Między tancerzami ujawniają się wzajemne zależności. Łączy ich "bycie istotą ludzką" Istotą głęboko w nich skrywaną.

1 lipca, godz. 20.00
"Przytul mnie", Teatr Tańca przy Starej Prochoffni w Warszawie
choreografia: Elwira Piorun
scenariusz i reżyseria : Włodzimierz Kaczkowski
scenografia: Lucyna Dowejko-Riege
Dramat niespełnionych kobiet, które próbują odnaleźć swoje miejsce w świecie, pozostającym cały czas domeną mężczyzn. Są wyzwolone i odważne, stać je na objawy buntu i niezależności - choćby tylko na tę jedną noc w knajpie, gdzie kelner jest osobą do wynajęcia. Chwila szaleństwa jest im potrzebna jako obrona przed szaleństwem.

2 lipca, godz.19.00
"Aina for 5 Singles", Studio Tańca z Bańskiej Bystrzycy
choreografia: Milan Kozánek
reżyseria: Martin Kubran
muzyka: Pavol Šuška
scenografia i kostiumy: TomᚠCiller
Spektakl "o piątce młodych ludzi, którzy mieszkają w mieście. Są samotni, niezależni. Są w związkach, ale nie przekraczają pewnej granicy. Może by chcieli ale... są samotni". To zainspirowało choreografa. "..spaceruję ulicami i widzę tylko singli, samotnych singli, singli w grupach, singli w parach..."

3 lipca, godz. 18.00
"Jeśli kochasz zabij", Polski Teatr Tańca z Poznania i Teatr Tańca przy Starej Prochoffni w Warszawie
scenariusz; Włodzimierz Kaczkowski
choreografia: Elwira Piorun
muzyka: Grzegorz Ochęduszko
scenografia: Lucyna Riege
Kameralna historia pary młodych ludzi, próbujących w odnaleźć swoją miłość w otaczającej ich chaotycznej rzeczywistości. Banał codziennej egzystencji zderza się z emocjonalnym napięciem. To rodzi konflikty, ale oczyszcza wzajemne relacje. stosunki. Jeśli mają wybierać pomiędzy nudą i napięciem wywołanym agresją, wybierają to drugie. Stąd tytuł przedstawienia: "Jeśli kochasz zabij".

3 lipca, godz. 20.00
Spektakl odbędzie się w Collegium Nobilium, ul. Miodowa 22/24 w Warszawie
"Vibrations", Tanec Praha z Pragi
choreografia: Puttó (Istvan Juhos)
muzyka: Zsigmond Lázár
kostiumy: Erika Čičmanová
Choreograf stosuje najbardziej naturalne metody ruchu. Inspirowany muzyką bazuje na przepływach energii, przyciąganiu ziemskim oraz związkach między przestrzenią i ludzkim ciałem. Poprzez użycie naturalnej ziemi, uzyskuje efekt współpracującej z tancerzami "dynamicznej" scenografii.

EPIZOD 2 - wrzesień 2005 r.

We wrześniu organizatorzy planują warsztaty taneczne, spektakle i niespodzianki - szczegółowy program nie został jeszcze podany...

V Międzynarodowy Festiwal Improwizacji

[26.06.2005] Tegoroczna V edycja Międzynarodowego Festiwalu Improwizacji odbędzie się w Zielonej Górze w dniach 5 - 11 września. Głównym założeniem Festiwalu jest indywidualny proces poszukiwania języka ruchu oraz nowych idei choreograficznych. Kluczem do tego procesu będzie Improwizacja oraz Contact Improwizacja, techniki które dają możliwość odnalezienia i zrozumienia istoty świadomości ciała oraz wykorzystania tej wiedzy w różnych formach ekspresji. Uczestnicy Festiwalu będą mieli możliwość udziału w warsztatach oraz międzynarodowych projektach opartych na Improwizacji. Efekt końcowy projektów zostanie zaprezentowany publiczności podczas koncertu galowego w Teatrze Lubuskim w Zielonej Górze.

Koszt warsztatów w dniach 7 -11 września (4 lekcje dziennie) wynosi 300 zł. Koszt udziału w jednym projekcie twórczym w dniach 5 -11września wynosi 150 zł. Patronem honorowym V Międzynarodowego Festiwalu Improwizacji jest Prorektor ds. studenckich Pan prof. dr hab. Zdzisław Wołk. Gościem specjalnym V Międzynarodowego Festiwalu Improwizacji w Zielonej Górze będzie prof. Ewa Wycichowska dyrektor Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu. Realizatorem V Międzynarodowego Festiwalu Improwizacji w Zielonej Górze jest Paweł Matyasik (Uniwersytet Zielonogórski), dyrektorem Wojciech Mochniej (University of Calgary), dyrektorem artystycznym Melissa Monteros (University of Calgary). Organizatorem imprezy jest W&M Phisical Theater i Zielonogórskie Stowarzyszenie Tańca Współczesnego w Zielonej Górze. Współorganizatorem: Uniwersytet Zielonogórski oraz Teatr Lubuski w Zielonej Górze. Istnieje możliwość rezerwacji miejsc noclegowych w cenie 20 zł za dobę. Kontakt: tel. 0 604 812 885.


<<< następne wiadomości     poprzednie wiadomości >>>


główna     serwis tańca


odkryć strony od 20.10.2000

wolna strefa - serwis tańca: taniec współczesny, taniec nowoczesny, modern dance, festiwale tańca, teatry tańca, warsztaty tańca współczesnego, katalog tańca

© wolf
wszystkie prawa zatrzeżone