wolna strefa - serwis tańca [strona główna]free zone - dance service [home page]


© serwis tańca

działy serwisu tańca:

najnowsze wiadomości

recenzje serwisu tańca

wywiady serwisu tańca

teksty serwisu tańca

galeria fotografii tanecznej

forum dyskusyjne

promocja tańca współczesnego:

katalog tańca - katalog polskich teatrów tańca współczesnego

międzynarodowy dzień tańca - serwis informacyjny

impresariat tańca - organizacja spektakli tańca współczesnego

działalność wolnej strefy:

fabryka tańca - program patronatów prasowych i tanecznych produkcji teatralnych wolnej strefy

republika tańca - projekt prezentacyjny wolnej strefy

anex solo festival - festiwal solistów tańca współczesnego

strefa tańca - miesięcznik o tańcu współczesnym

dodatkowe informacje:

wolna strefa - podstawowe informacje o stowarzyszeniu i jego działalności

serwis tańca - wyniki oglądalności, możliwości promocyjne, reklama, historia, współpracownicy

kontakt z wolną strefą
kontakt z serwisem tańca

wolna strefa - serwis tańca: Witamy w pierwszym w Polsce serwisie tańca i centrum informacji o tańcu współczesnym. Nasza strona działa od 2000 roku i jest największym internetowym kompendium wiedzy o polskich teatrach tańca.

Szukamy współpracowników, recenzentów, dziennikarzy zajmujących się tańcem współczesnym. Recenzje, zapowiedzi, informacje prosimy przysyłać na adres: serwistanca@poczta.onet.pl

Obejmujemy ciekawe imprezy teatralne i związane z tańcem współczesnym patronatem prasowym, oferujemy reklamy w serwisie tańca, organizujemy spektakle teatrów tańca - zainteresowanych prosimy o kontakt pod adresem: wolnastrefa@poczta.onet.pl



wolna strefa - serwis tańca
archiwum wiadomości
kwiecień 2006 [pełna wersja informacji z serwisu tańca]


Márta Ladjánszki swojej matce

[18.04.2006] 20 kwietnia o godz. 19.00 w Poznaniu w Starym Browarze zobaczymy spektakl Márty Ladjánszki (Węgry) - "A mi madre", 22 kwietnia wystąpi Ingrid Reisetbauer / Maja Slattery (Austria), a 24 kwietnia 7273.

20 kwietnia
Márta Ladjánszki (Węgry)
"A mi madre"
choreografia/wykonanie: Márta Ladjánszki
muzyka: Ádám Jávorka & Zsolt Hammer
światło: Attila Szirtes
kostiumy: Butterfly

Być samemu, a mimo to nadal być z kimś. Walczyć z własnym cieniem i być niesionym pzrez otaczającą muzykę.
Musiałam "mówić" bez słów, "dotykać" bez dłoni. I stało się. Kobiece solo.
Dedykuję swoje pierwsze duże solo mojej matce.

22.kwietnia
Ingrid Reisetbauer / Maja Slattery (Austria)
"DRÄNGEN & SEHNEN" ("usiłować i tęsknić")
idea/choreografia/wykonanie: Ingrid Reisetbauer
choreografia/dramaturgia: Maja Slattery
współpraca artystyczna: Veronika Siemer
film: Johanna Tatzgern
dźwięk/technika: Dale Riley
światło: Markus Schwarz

Zaczyna się [pod]świadomie. Niekończąca się potrzeba. Potrzeba odnalezienia miejsca. Potrzeba, by po prostu zacząć... Ciało, mapa indywidualnej pamięci. Społeczeństwo, mapa pamięci zbiorowej. Studiowanie osobistych, stłumionych, podświadomych wspomnień. Gdzie i jak przebiegają granice między osobistą historią i historią społeczeństw? Jak je rozróżnić ? gdzie i jak zmieniają się i zamazują podziałowe linie?
Spektakl bada (potencjalne) napięcie pomiędzy indywidualną pamięcią a pamięcią społeczeństw i poszukuje śladów nieświadomości zbiorowej w osobistych historiach ludzi.

24 kwietnia
Cie. 7273 (Szwajcaria/Francja)
"Climax"

Climax. Punkt kulminacyjny. Słowo z mnóstwem konotacji. W nauce, sztuce i seksie oznacza zawsze finałowy moment, w stronę którego ewoluuje całość, moment najwiekszej intensyfikacji, z którym wiąże się zazwyczaj pełne napięcia oczekiwanie na rozwiązanie. Co więc można pomyśleć o spektaklu zatytułowanym w ten sposób? że ogłasza on wszem i wobec jakieś apogeum? jeśli tak, jakie ono przyjmie formę? czym jest punkt kulminacyjny we współczesnej choreografii? czy i kiedy się zdarza? jak go rozpoznajemy?

W przeciwieństwie do kina, gdzie przy zastosowaniu pewnych sprawdzonych recept formalnych i fabularnych można łatwo uzyskać zamierzony efekt, współczesny taniec nie zna cudów gwarantujących zaspokojenie oczekiwań widowni. Co zatem chcą powiedzieć artyści cie 7273 poprzez tytuł swej najnowszej produkcji? Dla Laurence Yadi i Nicolasa Cantillon, punkt kulminacyjny jest przede wszystkim tematem dla spektaklu, stąd w jego trakcie pojawiają się obrazy różnorakich punktów kulminacyjnych: ukrzyżowanie Chrystusa, ekspolzja radości piłkarza po strzeleniu gola, naciśnięcie spustu rewolwera, a wreszcie: punkt kulminacyjny, pomyślany jako szczyt do osiągnięcia, jako powód do tańca...


PRAWA AUTORSKIE:
1. tekst: © opracowanie materiałów promocyjnych organizatora i /lub/ wykonawcy: serwis tańca
2. zdjęcia: © brak publikacji

1. kopiowanie i przetwarzanie tekstu opublikowanych powyżej informacji: dozwolone z podaniem źródła
Dalsze publikacje muszą posiadać adnotację: "źródło: wolna strefa - serwis tańca", lub "źródło: www.wolnastrefa.republika.pl".

2. kopiowanie zdjęć ilustrujących opublikowane powyżej informacje: zabronione

Prosimy nie łamać praw autorskich.

więcej o prawach autorskich --->>>


~~~~~   powrót do strony głównej serwisu tańca


główna     serwis tańca


odkryć strony od 20.10.2000

wolna strefa - serwis tańca: taniec współczesny, taniec nowoczesny, modern dance, festiwale tańca, teatry tańca, warsztaty tańca współczesnego, katalog tańca

© wolf
wszystkie prawa zastrzeżone