wolna strefa - serwis tańca [strona główna]free zone - dance service [home page]


© serwis tańca

działy serwisu tańca:

najnowsze wiadomości

recenzje serwisu tańca

wywiady serwisu tańca

teksty serwisu tańca

galeria fotografii tanecznej

forum dyskusyjne

promocja tańca współczesnego:

katalog tańca - katalog polskich teatrów tańca współczesnego

międzynarodowy dzień tańca - serwis informacyjny

impresariat tańca - organizacja spektakli tańca współczesnego

działalność wolnej strefy:

fabryka tańca - program patronatów prasowych i tanecznych produkcji teatralnych wolnej strefy

republika tańca - projekt prezentacyjny wolnej strefy

anex solo festival - festiwal solistów tańca współczesnego

strefa tańca - miesięcznik o tańcu współczesnym

dodatkowe informacje:

wolna strefa - podstawowe informacje o stowarzyszeniu i jego działalności

serwis tańca - wyniki oglądalności, możliwości promocyjne, reklama, historia, współpracownicy

kontakt z wolną strefą
kontakt z serwisem tańca

wolna strefa - serwis tańca: Witamy w pierwszym w Polsce serwisie tańca i centrum informacji o tańcu współczesnym. Nasza strona działa od 2000 roku i jest największym internetowym kompendium wiedzy o polskich teatrach tańca.

Szukamy współpracowników, recenzentów, dziennikarzy zajmujących się tańcem współczesnym. Recenzje, zapowiedzi, informacje prosimy przysyłać na adres: serwistanca@poczta.onet.pl

Obejmujemy ciekawe imprezy teatralne i związane z tańcem współczesnym patronatem prasowym, oferujemy reklamy w serwisie tańca, organizujemy spektakle teatrów tańca - zainteresowanych prosimy o kontakt pod adresem: wolnastrefa@poczta.onet.pl



wolna strefa - serwis tańca
archiwum wiadomości
październik 2006 [pełna wersja informacji z serwisu tańca]


Flow i duet Claire Croizé i Etienne Guilloteau

[07.10.2006] Otwarcie sezonu tanecznego w Starym Browarze w Poznaniu. 21 i 22 października - spektakl "Flow", 28 października "Skene" Etienne Guilloteau.

"Flow"
Teatr Tańca Flow
reżyseria i scenariusz: Norbert Rakowski
choreografia: Jacek Owczarek i Witold Jurewicz
scenografia: Wojciech Stefaniak
muzyka: Włodek Pawlik
reżyseria świateł: Piotr Pawlik
grafika: Tomasz Wolff
wykonawcy: Krzysztof Skolimowski, Paweł Skalski, Tomasz Wesołowski, Tomasz Graczyk
producent: Fundacja Kino Tańca - Sonia Nieśpiałowska-Owczarek
kierownictwo produkcji: Anna Duńczyk

Spektakl tańca współczesnego inspirowany dramatem S. Becketta "Czekając na Godota".

"Popatrz: idziemy, zostawiamy te wszystkie ślady na piasku, a one tkwią w miejscu, wyraźne, równe. Ale jutro, gdy wstaniesz, spojrzysz na te wielką plażę i nic już na niej nie będzie, żadnego śladu, żadnego znaku, nic. Jakby nikt nigdy tędy nie szedł. Jakby nas nigdy nie było. To nie jest życie pozorne, to nie jest życie prawdziwe. To c z a s. Czas, który mija. I tyle".

"Skene"
Etienne Guilloteau (Francja)
choreografia: Etienne Guilloteau
światło: Hans Meijer
fotografie: Raymond Mallentjer
wykonawcy: Claire Croizé, Etienne Guilloteau
produkcja: wp Zimmer
co-produkcja: Cultuurcentrum Berchem & Filter
przy wsparciu: the city of Antwerp/de stad Antwerpen
podziękowania dla: kc Vooruit and Beursschouwburg

Gramy w gry by zagarnąć otaczająca nas przestrzeń, zorganizować ją i nigdy jej nie stracić.

"Dziecko w ciemności, otulone w strach, podśpiewując dodaje sobie otuchy. Maszeruje z piosenką. Zagubione, znajduje kryjówkę, lub podążając za słowami przyśpiewki szuka drogi najlepiej jak umie. Piosenka jest jak zarys spokoju i stabilizacji w samym centrum chaosu".
Deleuze-Guattari Mille Plateaux

Recenzje:

"Dwa lata po ukończeniu brukselskiej szkoły tańca P.A.R.T.S., młody francuski choreograf Etienne Guilloteau tworzy swój pierwszy spektakl: "skene", duet z Claire Croizé. Oddając swego rodzaju hołd (i uczniowski dług) choreografom Jonathanowi Burrowsowi i Vincentowi Dunoyer, precyzja z jaką tancerze wykonują surową partyturę jest nadzwyczajna. Nawet najmniejszy ruch odczytać można w każdym szczególe: "skene" to poruszające się ciała i radość ich oglądania, prawdziwe bogactwo w swoim minimalizmie.

Oboje w dżinsach, białych T-shirtach i tenisówkach, Croizé i Guilloteau wyglądają jak każdy na ulicy. Impulsem do ruchu jest zawsze zewnętrzny element, np. krzesło, pozwalające poszukiwać wszystkich możliwych relacji między ciałem a krzesłem. Albo róg sceny, wokół którego krążą oboje jakby czekali na autobus. W monotonii tego z pozoru straconego czasu coś przykuwa uwagę, pobudza wyobraźnię. Wychodząc od banalnego wyimaginowanego szczegółu, codzienna rzeczywistość przekształca się w taniec. Świetna reżyseria światła autorstwa Hansa Meijera ukazuje pustą przestrzeń, w której rozbrzmiewa klasyczna muzyka. Synchronicznymi pociągnięciami rozpostartych ramion tancerze zagarniają całą przestrzeń. Fizyczna siła i napięcie ramion są punktem wyjścia dla rozwijającego się choreograficznego materiału, na który złożą się krótkie rytmiczne ruchy klatki piersiowej i miednicy. Ciała przedstawione są na scenie w szczególny sposób, manifestujący wzajemne różnice, uzależnioną od płci anatomię.

Cielesna energia współgra z akcentami muzycznymi, miarowe gesty ze światłem i cieniem. W odróżnieniu od choreografii, potraktowanie muzyki Mozarta w spektaklu jest skrajnie tradycjonalistyczne. W trakcie oglądania percepcja rozszerza się jednak, formalny taniec wymaga bowiem "tańczącego oka", błyskotliwej wyobraźni. "Skene" jest bowiem w rzeczywistości choreografią percepcji, zaprasza widza do wspólnego doświadczenia synchronii tancerzy - do stopniowego zatracenia w roztańczonym chaosie mikroskopijnych detali.

Nie często mamy szansę oglądać młodych tancerzy zaangażowanych w studiowanie czysto choreograficznych przestrzeni, stroniących zarówno od teatralizacji, jak i dosłownych konceptualnych poszukiwań. Skene jest cennym klejnotem, a Etienne Guilloteau - choreografem, którego karierę warto śledzić".
Jeroen Peeters, "De Morgen", 24.03.2004

Sylwetki artystów:

Etienne Guilloteau w 2002 roku skończył prestiżową szkołę tańca P.A.R.T.S. w Brukseli. Jego dyplomowe solo "Love me two times" wciąż zapraszane jest na wiele międzynarodowych imprez tanecznych. Poza pracą nad własnymi choreografiami, Etienne współpracował także z Vincent Dunoyer (w ramach projektu Solos for others), z zespołem Rosas Anny Theresy de Keersmeaker (nad wznowieniem spektaklu "Kassandra"), z Charlotte Vanden Eynde (projekt: beginnings/endings) oraz z Marc Vanrunxt (solo dla festiwalu Avignon 2006 oraz w najnowszej produkcji 2006).

Claire Croizé ukończyła brukselska szkołę P.A.R.T.S. w roku 2000. Zaraz po szkole stworzyła solo Blowing Up. Claire tańczy także w spektaklu "Relation Publique" Catariny Sagna, oraz w choreografiach Hoomana Sharifi i Jean-Luca Ducourt.


PRAWA AUTORSKIE:
1. tekst: © opracowanie materiałów promocyjnych organizatora i /lub/ wykonawcy: serwis tańca
2. zdjęcia: © brak publikacji

1. kopiowanie i przetwarzanie tekstu opublikowanych powyżej informacji: dozwolone z podaniem źródła
Dalsze publikacje muszą posiadać adnotację: "źródło: wolna strefa - serwis tańca", lub "źródło: www.wolnastrefa.republika.pl".

2. kopiowanie zdjęć ilustrujących opublikowane powyżej informacje: zabronione

Prosimy nie łamać praw autorskich.

więcej o prawach autorskich --->>>


~~~~~   powrót do strony głównej serwisu tańca


główna     serwis tańca


odkryć strony od 20.10.2000

wolna strefa - serwis tańca: taniec współczesny, taniec nowoczesny, modern dance, festiwale tańca, teatry tańca, warsztaty tańca współczesnego, katalog tańca

© wolf
wszystkie prawa zastrzeżone