strona tańca: projekty prezentacyjne wolnej strefy


anex solo festival
edycja 2000: anex solo festival

"/si/" Katarzyna Chmielewska - Gdańsk (polska premiera) - informacje o spektaklu

"/si/"
Katarzyna Chmielewska
polska premiera
choreografia: Katarzyna Chmielewska
muzyka: Wojciech Mazolewski
muzyka na żywo: Wojciech Mazolewski
tańczy: Katarzyna Chmielewska
czas: 30 minut

Spektakl "\si\" to poszukiwanie różnorodności otaczających nas światów, walka o możliwość wyboru dowolnego języka wyrażania samego siebie i wreszcie drapieżna opowieść o otaczającej nas materii. Jak można w tańcu wyrazić wielowarstwowość rzeczywistości? Tylko przez połączenie go z innymi językami sztuki, sprawdzenie czy taniec może z nimi bezpośrednio korespondować, uzupełniać je, wzmagać ich działanie. Dlatego w realizacji choreografii \si\ towarzyszy muzyka grana na żywo przez Wojciecha Mazolewskiego (gitara basowa). Efekt końcowy zależy od współpracy dwóch twórców, od fantazji wykonania, wzajemnej współpracy, a nie od wystudiowanego, wyćwiczonego co do taktu ruchu.

Katarzyna Chmielewska: - Do tej pory moja praca w większości przypadków opierała się na wykorzystaniu dźwięku jako tła podkreślającego ruch i określającego atmosferę spektaklu. Tym razem spotykam się z nią osobiście, z jej bezpośrednim wykonawcą. Przedstawienie składa się z obrazów budowanych przez taniec i muzykę. Taniec inspirowany jest m.in. formą japońskiego tańca butoh.

Spektakl jest wynikiem poszukiwań i zebranych doświadczeń w trakcie międzynarodowego projektu X-group w Brukseli (Inicjatywa P.A.R.T.S.) i współpracy z Wojciechem Mazolewskim. To poszukiwanie i odrzucanie nowych koncepcji i środków wyrazu artystycznego: symbolicznym ubraniem, którego kolejne warstwy zrzucamy, bo zakrywają to, co istotne.

Katarzyna Chmielewska

Po uzyskaniu dyplomu tancerza klasycznego w Państwowej Szkole Baletowej w Gdańsku (1993) tańczyła w zespole Baletu Gdańskiego Opery Bałtyckiej, w 1993 roku Katarzyna Chmielewska zaczęła współpracować z teatrami tańca współczesnego: Gdańskim Teatrem Tańca (do 1995) i Teatrem Dada von Bzdülöw (od 1993), który zakładała wraz z Leszkiem Bzdylem.

Stypendystka Flemish Community i Unii Europejskiej; studiowała taniec współczesny w Brukseli w ramach P.A.R.T.S - Performing Arts Research and Training Studios, pod dyrekcją Anny Teresy De Keersmaeker. W 1997 r. nagrodzona na Festiwalu Teatralnym Zderzenie w Kłodzku za rolę w przedstawieniu "Nie było, nie będzie, czyli nie ma" w reżyserii Leszka Bzdyla, rok później została zaproszona do udziału w międzynarodowym projekcie teatralnym "Eurallen" w Sztokholmie (spektakl "Porwanie Europy").

W latach 1997-2000 występuje gościnnie w Teatrze Miejskim w Gdyni, w którym gra role w przedstawieniach "Na krawędzi życia", "Baśnie japońskie", "Nie przerywajcie zabawy", "Dziesięć obrazów naturalnej wielkości" i "Burza". Od stycznia do lipca 2000 pracowała w Brukseli nad autorską choreografią "enter" w ramach międzynarodowego projektu pod nazwą X-group dla młodych twórców tańca współczesnego. Od lat realizuje autorskie choreografie, m.in. "Sonatę", "Łapiti kontra reszta świata", "enter" czy duet z Magdą Reiter "Wszystkie Apropos".



© stronę tańca przygotowuje: wolna strefa
kontakt: wolnastrefa@poczta.onet.pl


główna     serwis tańca     powrót do: anex solo festival     powrót do: strona tańca: anex solo festival: edycja 2000



odkryć strony od 20.10.2000

wolna strefa - serwis tańca: taniec współczesny, taniec nowoczesny, modern dance, festiwale tańca, teatry tańca, warsztaty tańca współczesnego

© wolf
wszystkie prawa zatrzeżone