fabryka tańca: produkcje teatralne i patronaty prasowe wolnej strefy


Scena Ruchliwa - "120/80"
projekt warsztatowy w reżyserii Leszka Bzdyla

produkcja teatralna wolnej strefy (Olecko, 2003)

Scena Ruchliwa - "120/80" - wypowiedzi tancerzy

Trudno jest opowiedzieć spektakle taneczne w dwóch zdaniach, gdyż zwykle brak w nich fabuły. Adresowane są do wrażliwości i wyobraźni widza. Przedstawienie "120/80" kojarzy się z podwyższonym ciśnieniem. Każdy ma swój narkotyk dzięki któremu coś przeżywa. Może to być prawdziwy narkotyk, czas spędzony z drugą osobą, muzyka, praca, taniec... Ludzie zazwyczaj żyją z zaniżonym ciśnieniem, a spektakl ma je podnieść...
Leszek Bzdyl, Biuletyn Przystankowy

Kiedy ma sie już swój własny pomysł na to całe tańczenie to praca z innymi chreografami i tancerzami staje się odkrywaniem inności w tym co się wydaje takie znajome... I jest ukłonem w stronę pokory. Gdy podczas pracy pojawia się myśl "tak też można o tym opowiedzieć" albo "hm tego jeszcze nie robiłam" to wiem, że znajdę tu miejsce na swoją opowieść. A moja opowieść brzmi "jak wiele może się wydarzyć mimo to albo dzięki temu że wydarza się tak mało".
Anna Haracz

Idea, aby zrobić taki projekt pojawiła się wraz z moim i Agnieszki Sieczkowskiej przyjazdem do Olecka. To miasteczko z tradycjami teatralnymi - to tu powstał 20 lat temu Teatr AGT, który swoją siedzibę ma w starym browarze. W AGT powstawał nas pierwszy spektakl, jego dyrektor - Marek Gałązka widział w tej działalności coś, co może się rozwijać. I zdarzył się projekt w zeszłym roku, kiedy Leszek zrobił z 12 tancerzami widowisko plenerowe. Praca w tym roku o tyle różniła się od ubiegłego, że spotkaliśmy się w bardziej "skondensowanym" składzie, a "120/80" jest w złożeniu produkcją Oleckiego Centrum Kultury i wolnej strefy. Projektów wokół całe mnóstwo, a słowo "projekt" jest o tyle niewygodne, że kojarzy się z czymś ulotnym i chwilowym Chciałabym więc, żeby ta "chwila" potrwała nieco dłużej, a to nasze przedsięwzięcie zaczęło żyć.
Anna Iwaniuk

Większość spektakli jest ściśle związana z tym, co się dzieje w naszym życiu. Powstają z pewnych osobistych sytuacji, relacji, na bazie których snuje się różne historie. Nasze przedstawienie w dużej mierze opiera się na improwizacji. Czeka nas miła niespodzianka, albo rozczarowanie. Mówimy w nim o tkwieniu w pewnych schematach i próbach wyłamania się z nich.
Agnieszka Sieczkowska, Biuletyn Przystankowy

Jest to dla mnie nowe doświadczenie, niebywała frajda, spełnienie marzeń, a także poszukiwanie nowych rozwiązań i poznawanie samego siebie. Praca nad spektaklem to droga eksperymentu. Szukamy nowych możliwości. Nasza praca pozbawiona jest nacisku, wszystko odbywa się w harmonii i zgodzie z własnym "ja". Jest to fajna forma spędzenia wakacji, a Olecko to niezwykłe miejsce.
Tomasz Graczyk, Biuletyn Przystankowy

Jestem szczęśliwy, że mogę uczestniczyć w tym projekcie, gdyż praca z Leszkiem Bzdylem to dla mnie zaszczyt. Dużo mnie to uczy. Spektakl ma swój klimat, a budują go tancerze i charakterystyczna muzyka. Mam nadzieję, że nikt nie zauważy upływu pół godziny, czyli czasu trwania przedstawienia.
Igor Podsiadły, Biuletyn Przystankowy






© stronę tańca przygotowuje: wolna strefa
kontakt: wolnastrefa@poczta.onet.pl


główna     serwis tańca     powrót do: fabryka tańca     powrót do: Scena Ruchliwa - "120/80"



odkryć strony od 20.10.2000

wolna strefa - serwis tańca: taniec współczesny, taniec nowoczesny, modern dance, festiwale tańca, teatry tańca, warsztaty tańca współczesnego

© wolf
wszystkie prawa zatrzeżone