fabryka tańca: produkcje teatralne i patronaty prasowe wolnej strefy


Scena Ruchliwa - "120/80"
projekt warsztatowy w reżyserii Leszka Bzdyla

produkcja teatralna wolnej strefy (Olecko, 2003)

Scena Ruchliwa - "120/80" - sylwetki tancerzy

Anna Iwaniuk - tancerz, choreograf, absolwentka filologii angielskiej i nauczyciel. Od 1995 zajmuje się tańcem współczesnym - tańczyła m.in. w Eksperymentalnej Grupie Tańca Współczesnego, Teatrze Tańca Projekt, Teatrze Tańca Akro, Teatrze Tańca Alter. W roku 2000 pracowała jako instruktor tańca współczesnego przy Młodzieżowym Domu Kultury w Białymstoku, tworząc jednocześnie Teatr No 79 (wspólnie z Agnieszką Jastrzewską). Rok później uczestniczyła w polsko-amerykańskim projekcie tanecznym pod kierunkiem Joe Altera w Warszawie. Jako tancerz i choreograf występowała w Teatrze Polskim, Teatrze Małym, Białostockim Teatrze Lalek oraz na licznych festiwalach (m.in. na Dance EXplosions (Gdańsk), Międzynarodowych Prezentacjach Współczesnych Form Tanecznych (Kalisz), Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego (Bytom), Międzynarodowych Lubelskich Spotkaniach Teatrów Tańca, Trójmiejskiej Korporacji Tańca (Gdańsk). Swój warsztat taneczny doskonaliła pod kierunkiem Jacka Łumińskiego, Witolda Jurewicza, Leszka Bzdyla, Iwony Olszowskiej, Joe Altera, Pietro Cardillo, Petera Pleyera. Od września 2001 roku wraz z Agnieszką Sieczkowską tworzy w Olecku swój własny teatr tańca - Scenę Ruchliwą.

Agnieszka Sieczkowska - tancerz, choreograf, absolwentka filologii polskiej i nauczyciel. Ukończyła kurs kwalifikacyjny dla instruktorów tańca współczesnego; założyciel Teatru Tańca Projekt w Białymstoku, w sezonie 1997/98 była tancerzem i choreografem Białostockiego Teatru Tańca. W roku 2000 przygotowała autorski spektakl dla Forum Fabricum w Łodzi. W roku 2001 uczestniczyła w polsko-amerykańskim projekcie tanecznym pod kierunkiem Joe Altera w Warszawie. Jako tancerz i choreograf występowała m.in. w Teatrze Polskim, Teatrze Małym, Białostockim Teatrze Dramatycznym oraz na polskich festiwalach - m.in. na Dance EXplosions, Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego, Międzynarodowych Prezentacjach Współczesnych Form Tanecznych (wyróżnienie), Biennale Tańca Współczesnego, Międzynarodowych Lubelskich Spotkaniach Teatrów Tańca. Kształciła się pod kierunkiem Jacka Łumińskiego, Witolda Jurewicza, Leszka Bzdyla, Iwony Olszowskiej, Pietro Cardillo, Petera Pleyera, Piotra Galińskiego. Od września 2001 tworzy z Anną Iwaniuk Scenę Ruchliwą w Olecku.

Anna Haracz - animator kultury o specjalizacji taniec. Swoją edukację poszerzała uczestnicząc w wielu warsztatach tanecznych i choreograficznych organizowanych m.in. przez Śląski Teatr Tańca, Gdański Teatr Tańca czy Bałtycki Uniwersytet Tańca. Współpracowała z plastykami takimi jak Anna Morawiecka oraz Jowita Wallner, tworzenie choreografii do ich prac artystycznych spowodowało głębsze zainteresowanie wizualną stroną pracy scenicznej. Obecnie szuka naturalnych dróg tworzenia ruchu poprzez improwizację, łączenia go ze śpiewem, słowem, muzyką graną na żywo oraz obrazem co w konsekwencji tworzy spektakl. Spektakle te zazwyczaj nie są opowieściami lub historiami, są klimatem, nastrojem lub relacją z kimś, czymś innym, obcym lub dobrze już znanym. A wszystko to niezmiennie krąży wokół chęci wniknięcia w istotę magii. Jest współzałożycielką i kierownikiem artystycznym teatru Kino Variatino, z którym realizuje własne choreografie - m.in. "Wyrządzanie", "Na krześle myślę inaczej", "Functio Lessa" z Anną Steller zrealizowała spektakl "Kochanek z akordeonem nie dożył premiery". Z Markiem Brandem i Anną Steller stworzyła projekt dramatyczno-taneczny "Dni pozorne", później brała udział w projekcie społecznym Risy Jaroslaw organizowanym i prezentowanym na Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej w Bytomiu.

Tomasz Graczyk - absolwent dwuletniego Państwowego Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury w Kaliszu (na kierunku teatr). Od 1999 roku należy do MDK-owskiej Grupy Artystycznej TAO, której choreografem i opiekunem była Greta Polańska. Od roku jest nim Ania Wytych (tancerka Teatru Tańca Alter z Kalisza). Zajęcia z tańca współczesnego miał m.in. z Jackiem Owczarkiem. W 2003 roku zaproszony został przez teatr Scena Ruchliwa do swojego pierwszego niezależnego przedsięwzięcia teatralnego, jakim jest "120/80".

Igor Podsiadły - edukację taneczną rozpoczął w zespole tańca nowoczesnego w Lesznie. Od 2001 r. tancerz Teatru Tańca Alter w Kaliszu, gdzie doskonali umiejętności w zakresie techniki tańca współczesnego pod kierunkiem Witolda Jurewicza. Uczestnik cyklu warsztatowego ,,Dance Session'' (jazz dance, street dance) prowadzonego przez tancerzy Compagnie Ashanti z Paryża i jej choreografa Assai Samba oraz warsztatów tańca współczesnego organizowanych w ramach Międzynarodowych Prezentacji Współczesnych Form Tanecznych w Kaliszu. W 2002 r. brał udział w realizacji teatralnego projektu ulicznego pod opieką artystyczną Leszka Bzdyla w Olecku. W styczniu 2003 r. został przyjęty do Rotterdamse Dansacademie w Holandii.






© stronę tańca przygotowuje: wolna strefa
kontakt: wolnastrefa@poczta.onet.pl


główna     serwis tańca     powrót do: fabryka tańca     powrót do: Scena Ruchliwa - "120/80"



odkryć strony od 20.10.2000

wolna strefa - serwis tańca: taniec współczesny, taniec nowoczesny, modern dance, festiwale tańca, teatry tańca, warsztaty tańca współczesnego

© wolf
wszystkie prawa zatrzeżone