fabryka tańca: produkcje teatralne i patronaty prasowe wolnej strefy


IX Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca
patronat prasowy wolnej strefy (Lublin, 2005)

Sylwetki wykładowców warsztatów:

Andrea E. Woods (USA) - założyciel, dyrektor, choreograf i tancerz Souloworks/Andrea E. Woods & Dancers z siedzibą na Brooklynie w Nowym Jorku. W latach 1989-1995 była tancerką i tzw. "rehearsal director" w zespole Bill T. Jones/ Arnie Zane Dance Co. Jest absolwentką The Ohio State University. Współpracuje jako wykładowca i choreograf z New York University Tish School of the Arts, California State University Long Beach, North Carolina School of the Arts. Uczy stylu modern z naciskiem na fizyczność oraz organiczny, subtelny ruch bazujący na jej unikalnej inwencji ukształtowanej podczas pracy z zespole Bill T. Jonesa. Korzysta także z repertuaru swojej grupy Souloworks oraz kulturalnych i społecznych doświadczeń Afrykańskiej Diaspory.

Germaul Y. Barnes (USA) - tancerz, choreograf, nauczyciel, antropolog; przez dziewięć lat był solistą sławnej Bill T. Jones/Arnie Zane Dance Company. Uczył stylu modern i prowadził wykłady na uczelniach w USA: Black College Dance Exchange, Skidmore College, University of Buffalo, Ghana National Dance Theater, Xavier College Prep, Dance Masters/New York, a także w renomowanych centrach tańca w Niemczech: TanzFabric, Ballet Centrum, Milton's TanzSchool. Jego indywidualny słownik tańca zawiera wiele elementów stylu modern takich twórców jak Katherine Dunham, Lester Horton, Paul Taylor czy Bill T. Jones, a także wpływy tradycyjnego tańca afrykańskiego. Proponowane przez niego ćwiczenia mają za zadanie stymulować wyobraźnię, rozwijać percepcję, a także nawiązać dialog umożliwiający tancerzowi doświadczyć kreatywnej ekspresji poprzez taniec współczesny, który angażuje jednocześnie ciało, umysł i duszę.

Joe Alter (USA) - tancerz, choreograf, nauczyciel, założyciel i dyrektor Joe Alter Dance Group. Dyplom i specjalizację z choreografii i technologii tańca uzyskał na Uniwersytecie Stanowym w Ohio. Jego prace były prezentowane w USA (The Kitchen, The Sylvia and Danny Kaye Playhouse, the and 92nd St. Y Harkness Center for Dance in New York City), a także w Niemczech, Polsce i Jugosławii. Prowadził zajęcia z tańca modern na wielu festiwalach w Centralnej i Wschodniej Europie. Był także wykładowcą Akademii Muzycznej im. Fryderyka Szopena w Warszawie. Obecnie Joe Alter jest wykładowcą w dziedzinie tańca współczesnego w San Diego State University.

Elizabeth Swallow (USA) - tancerka, choreograf, nauczycielka tańca; współpracowała m.in. z Dance Alloy pod kierownictwem Marka Taylora, Terry O'Connor, David Rouseve, Nina Martin, Nancy McCaleb. Uczyła stylu modern i tzw. "percussive tap" ("perkusyjny step") w amerykańskich koledżach Point Park College, Grossmont College, The Academy of Performing Arts in San Diego oraz uniwersytetach San Diego State University i Chapman University. Obecnie uczy tańca w The Academy of Performing Arts w San Diego. Jest także liderem programu Biodynamic Movement Program wprowadzającego do nauki tańca wiedzę z zakresu fizjologii i biodynamiki ciała.

Piet Rogie (Holandia) - studiował w Academie voor Schone Kunsten w Gent (Belgia) oraz w Koninklijke Balletschool w Antwerpii. W roku 1979 osiadł w Rotterdamie, gdzie spełniał się jako tancerz, choreograf, inscenizator i projektant świateł. Od roku 1989 prowadzi własną grupę Rogie&Company. Styl jego tańca określa się jako przejrzysty, narracyjny, subtelny a jednocześnie pełen emocji, będący syntezą teatralności i abstrakcyjnych elementów tańca.

Marco Cantalupo (Szwajcaria) - współzałożyciel, dyrektor i choreograf Kompanii Linga. Ukończył szkołę baletową przy Hamburg Opera, z którą był następnie związany zawodowo. Przebywał kilka lat w USA współpracując m.in. z Danielem Ezralowem. Tańczył w Staatstheater Gelsenkirchen, National Ballet of Portugal, Deutsche Oper Berlin, Stadttheater Bern oraz w Béjart Ballet Lausanne. W 1992 roku wraz z Katarzyną Gdaniec założył niezależną grupę pod nazwą Cie Linga. Styl tańca, zarówno Marco Cantalupo jak i Katarzyny Gdaniec, oparty jest na bardzo mocnym, energetycznym ruchu i charakteryzuje się dużym tempem i zmiennością dynamiki.

Johanna Cessiecq (Szwajcaria) - urodzona we Francji, studiowała w EPSEDANSE de Montpellier, Conservatoire National de Région w Bordeaux (Francja) oraz Centre National de Danse Contemporaine (Angers, Francja). Współpracowała z takimi zespołami jak Cie l'Esquisse, Cie Thomas Duchatelet, Cie Fabienne Berger i Cie Athanor. Obecnie jest tancerką Cie Linga.

Karen Gaborel (Francja) - ukończyła Centre International de Dansa Rosella Hightower oraz Academie de Danse Princesse Grace. Od roku 1994 tańczyła w kompaniach Accrorap, Antares, Lorelei, Ichy Feet, Touei, Cie Sylvie Guillermin, w których . W roku 2001 rozpoczęła współpracę z Kompanią Stanisława Wiśniewskiego. Jej styl tańca oparty jest na solidnych podstawach tańca klasycznego, z którego "emigrowała" do tańca współczesnego wspartego wiedzą nt. improwizacji, dzięki czemu, jak twierdzi, osiągnęła autentyczną ekspresję tańca.

Serge Malet (Francja) - po 12 latach pracy w oparciu o taniec klasyczny rozpoczął przygodę z tańcem współczesnym pod kierunkiem choreografa Yuval Picka. Brał następnie udział w pracach takich choreografów jak Sandrine Chaouly w kompanii Cie Istadan, Lionel Hoche dla l'Opéra de Lyon czy Vanessa Vilain w kompanii Cie Paz de Rio. Od 2003 roku współpracuje stale z Compagnie Stanislaw Wisniewski, gdzie współtworzy kreacje najpełniej korespondujące z jego wizją artystyczną.



© stronę tańca przygotowuje: wolna strefa
kontakt: wolnastrefa@poczta.onet.pl


główna     serwis tańca     powrót do: fabryka tańca     powrót do: IX Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca



odkryć strony od 20.10.2000

wolna strefa - serwis tańca: taniec współczesny, taniec nowoczesny, modern dance, festiwale tańca, teatry tańca, warsztaty tańca współczesnego

© wolf
wszystkie prawa zatrzeżone