główna     serwis tańca     wszystkie wywiady

serwis tańca - wolna strefa



Przyszłość tańca
- fragmenty panelu dyskusyjnego
VIII Międzynarodowa Konferencja
Tańca Współczesnego
i Festiwal Sztuki Tanecznej
22 czerwca - 7 lipca 2001 r., Chorzów, Bytom, Kraków



Michaił Barysznikow, tancerz i choreograf White Oak Dance Project:

Ciężko jest stwierdzić, co się wydarzy w tańcu współczesnym w najbliższych latach. Wszyscy czekamy z niecierpliwością na nowe zespoły, techniki i tancerzy.

Zane Booker, choreograf Philadelfia Dance Company (Phildanco):

Warunkiem rozwoju tańca jest wzajemny wpływ różnych grup i tancerzy. To świetnie popycha cały proces rozwoju tańca do przodu.

Jacek Łumiński, choreograf i szef Śląskiego Teatru Tańca:

Przyszłość tańca współczesnego widzę w jego łączeniu z innymi dziedzinami sztuki - teatrem, muzyką, plastyką. Jest to widoczne m.in. w sztukach Grzegorza Jarzyny - aktorzy są instrumentami w rękach tego reżysera. Taniec może stać się siłą napędową dla rozwoju sztuki.

Gus Solomons, amerykański choreograf:

Taniec współczesny zawsze interesował niewielu ludzi, a większość z nich go ignorowała. Ale taniec to energia i kiedy ona przestaje płynąć - nie ma także i samego tańca. Dopóki jednak energia płynie - taniec będzie, i będzie to taniec współczesny.

Paul Clayden, brytyjski choreograf i wykładowca:

Polskie zespoły mają bardzo wyraźną własną tożsamość. Chociaż czerpią z wielu kultur - nie utraciły jej, mają określoną specyfikę. To bardzo cenne, ale niezmiernie trudno jest mi określić jedną zasadę działania, którą - by utrzymać tę tożsamość w ryzach - można polecić tancerzom z innych krajów.

© materiały promocyjne ŚTT


główna     serwis tańca     wszystkie wywiady



odkryć strony od 20.10.2000